RSS

Tuesday 18 May 2010

Sambutan 'World Information Society Day' Sempena International Day UNESCO dan Sambutan Hari Guru di UTHM


Setiap tahun tarikh 17 Mei merupakan 'World Information Society Day' sepertimana yang telah ditetapkan oleh UNESCO sebagai panduan bagi semua warga dunia menyambut dan memperingati sesuatu peristiwa atau pencapaian dalam tamadun dunia. Acara sambutan yang dijayakan bersama oleh Fakulti Kejuruteraan Elektrik dan Elektronik dan Fakulti Teknologi Maklumat dan Multimedia UTHM ini diharapkan dapat meningkatkan kesedaran kepada semua tentang kepentingan dan peranan teknologi maklumat (ICT) terhadap kesejahteraan manusia sejagat.

Acara pembukaan dirasmikan oleh Timbalan Naib Canselor HEPA UTHM.

Pada sebelah petang diadakan ceramah 'Perkembangan Animasi Dalam Industri Perfileman' oleh En Mohd Zarin dari Les' Copaque Sdn. Bhd. (Penerbit Filem Animasi Upin dan Ipin).

Upin dan Ipin merupakan satu fenomena baru dalam dunia animasi Malaysia, sudah terkenal di Brunai, Indonesia dan 40 buah negara lain yang menerima siaran Astro Disney.
Sebelum itu para pelajar berpeluang melawat tapak pameran yang mempamirkan kecanggihan teknologi ICT hasil kreativiti pelajar-pelajar FTMM. Keseluruhan acara pada hari tersebut menarik dan mencapai objektif yang disasarkan.

No comments:

Post a Comment